Saturday, June 29, 2013

"God, Make me a heart of a Queen who captures the King."

"Dear God,
I pray for a heart of nobility like Queen Esther, who knew her purpose and the hour in which she lived, as well as how to touch the heart of a King. 

I pray to be like Abigail, l who understood how to show respect and build a man's confidence up with her words and actions. She was wise. 

I pray to be like Deborah, who knew how to dance and praise You even in the midst of difficult circumstances. 

I desire to be like Rachel, who had a servant's heart. 

I long to be like the Shulamite woman, who was a great lover and the "favorite" of the King. 

I desire character and perseverance like Hannah, who pursued what she longed for and did not give up. 

I want to be like Ruth, who was faithful and loyal and was considered to be a noble woman who captivated the heart of a kinsman redeemer and received blessings. 

I want to be found highly favored like Mary, whose calling impacted the entire world. 

Make me and mold me to be a woman after your heart oh God ...a woman of virtue, wisdom, and grace; a woman who walks in her destiny and purpose, a woman who is remembered long after I am gone, so that I will leave a lasting legacy. In Jesus' name, Amen." <3 —Ruby Wives.
==================================================


"Ya Tuhan,
Aku berdoa untuk hati seorang bangsawan seperti Ratu ESTER, yang tahu tujuan hidupnya dan saat-saat dimana dia hidup, serta bagaimana beliau menyentuh hati seorang Raja.

Aku berdoa menjadi seperti ABIGAIL, yang mengerti bagaimana menunjukkan rasa hormat dan membangun kepercayaan seseorang dengan kata-kata dan tindakan. Ia sungguh seseorang wanita yang bijaksana.

Aku berdoa menjadi seperti DEBORAH, yang tahu bagaimana menari dan memuji-Mu bahkan di tengah-tengah keadaan yang sulit.

Aku ingin menjadi seperti RACHEL, yang memiliki hati seorang hamba.

Aku ingin menjadi seperti WANITA SULAM, yang adalah seorang kekasih yang hebat dan "favorit" dari Raja.

Aku menginginkan karakter dan ketekunan seperti HANNAH, yang mengejar apa yang diinginkannya dan tidak menyerah.

Aku ingin menjadi seperti RUTH, yang setia dan dianggap sebagai wanita yang mulia yang memikat hati seorang penebus dan menerima berkat.

Aku ingin disukai seperti MARIA, yang panggilan hidupnya berdampak pada seluruh dunia.

Buat dan bentuklah Aku untuk menjadi seorang wanita di hati-Mu, ya Tuhan..
Wanita yang penuh kebajikan, kebijaksanaan, dan kasih karunia;
Seorang wanita yang berjalan di dalam takdir dan tujuannya;
Seorang wanita yang dikenang lama setelah pergi,
sehingga Aku akan meninggalkan warisan abadi. Di dalam nama Yesus, Amin."
<3 —Ruby Wives.

No comments:

Post a Comment