Sunday, June 30, 2013

"She opens her mouth with wisdom" -Proverbs 31:26.

A woman who is secure and will speak with wisdom and understanding "She opens her mouth with wisdom" Proverbs 31:26.

"The heart of her husband trusts in her" Proverbs 31:11

A woman's husband is a warrior. He engages on the battlefield every day in his work, in his interactions with colleagues and friends and as he walks out his destiny and calling in the purpose of God and for the glory of God. But the warrior needs a place to rest his weary head. And it is in the lap of a faithful, loyal wife that he can find comfort and respite from the daily battles and burdens that he must face. 

A Proverbs 31 woman listens to her husband and hears his heart. She is not blind to his weaknesses, faults and short-comings, but she doesn't criticize and pull him down. Instead she looks for ways to encourage her man of valor to rise up into the fullness of his stature. He looks forward to coming home from work because he knows he’s coming home to a haven and to a woman who is secure and will speak to him with wisdom and understanding "She opens her mouth with wisdom" Proverbs 31:26. —Stacy Denise Amos.
==================================================

"Ia membuka mulutnya dengan hikmat, pengajaran yang lemah lembut ada di lidahnya." -Amsal 31:26

"Hati suaminya percaya kepadanya, suaminya tidak akan kekurangan keuntungan." -Amsal 31:11

Seorang suami adalah seorang pejuang. Ia terlibat di medan perang setiap hari dalam pekerjaannya, dalam interaksi dengan rekan kerja dan teman-teman, dan saat ia berjalan keluar menuju takdirnya yang memanggilnya dalam tujuan Tuhan dan untuk kemuliaan Allah.
Tapi prajurit membutuhkan tempat untuk mengistirahatkan kepalanya yang lelah. Dan itu adalah di pangkuan seorang istri yang setia, yang dapat ia tenemukan suatu kenyamanan dan ketangguhan dari pertempuran sehari-hari dan beban yang harus ia hadapi.

Seorang wanita Amsal 31 mendengarkan suaminya dan mendengar hatinya. Dia tidak buta terhadap kelemahan, kesalahan dan kekurangan suaminya, tapi dia tidak mengkritik dan menariknya ke bawah. Sebaliknya dia mencari cara untuk mendorong suaminya untuk bangkit.
Suaminya akan berharap untuk selalu pulang setelah bekerja karena dia tahu dia pulang ke surga dan seorang wanita yang aman akan berbicara kepadanya dengan hikmat dan pengertian. "Ia membuka mulutnya dengan hikmat" -Amsal 31:26. -Stacy Denise Amos.

No comments:

Post a Comment